Σημαντικές ενημερώσεις

Ασφάλεια συναλλαγών

(22/01/2022 ώρα 12:00πμ)

Ενημέρωση Τράπεζας Eurobank

ΝΕΟ Απατηλά μηνύματα μέσω e-mail και SMS (Phishing – Ηλεκτρονικό Ψάρεμα)

Ανυποψίαστοι πολίτες λαμβάνουν απατηλά e-mails ή SMS, με υποτιθέμενο αποστολέα την τράπεζά τους, τα οποία συνήθως αναφέρουν ότι “έχει παρατηρηθεί ύποπτη
δραστηριότητα στον λογαριασμό σας ή στην κάρτα σας” ή ότι ο «λογαριασμός σας ή η κάρτα σας έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί» τα οποία τους προτρέπουν επειγόντως,
προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα τους, να ακολουθήσουν τις οδηγίες που υπάρχουν σε κάποιο σύνδεσμο (link) που περιέχεται μέσα στο ίδιο το SMS .

O σύνδεσμος αυτός δυστυχώς οδηγεί σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτή της τράπεζάς τους όπου οι πελάτες ξεγελιούνται και καταχωρούν τους κωδικούς του e-banking
τους, τα στοιχεία των πιστωτικών τους καρτών και τους κωδικούς μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνουν εκείνη την στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.

Τι πρέπει να προσέχετε

Θα πρέπει να είστε πολύ καχύποπτοι σε μηνύματα που αφορούν “ενημέρωσή” σας για “προβλήματα” που σχετίζονται με τους λογαριασμούς σας, τις κάρτες σας ή το e-banking σας
Αν όντως έχετε αμφιβολίες ότι κάτι έχει γίνει με τους λογαριασμούς ή τις κάρτες σας τότε να πηγαίνετε από μόνοι σας στο e-Banking ή στο m-banking χωρίς να κάνετε κλικ σε
κάποιο σύνδεσμο (link).
Η Eurobank ποτέ δεν θα σας στείλει μηνύματα (email, SMS) ότι έχει κλειδωθεί ή ότι έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός σας ή η κάρτα σας και στην συνέχεια να σας παραπέμπει
μέσω συνδέσμου (link) σε κάποια ιστοσελίδα για να καταχωρήσετε τα στοιχεία της κάρτας σας, τους κωδικούς e-Banking και τους κωδικούς OTP, ώστε να επιλυθεί το δήθεν
πρόβλημα.
Σε περίπτωση αμφιβολίας για την γνησιότητα των μηνυμάτων θα πρέπει να επικοινωνείτε με το Europhone (210-9555000) το οποίο λειτουργεί 24×7 ή με το κατάστημα το οποίο σας
εξυπηρετεί.
Τα απατηλά αυτά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και στην τύχη. Δεν είναι δηλαδή προσωποποιημένα, δεν αναφέρουν ούτε το όνομα του πελάτη ούτε ποιος λογαριασμός έχει το
πρόβλημα. Επίσης, τα μηνύματα αυτά συνήθως έχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη.
Να ενεργοποιήσετε και να παραμετροποιήσετε την Υπηρεσία Τηλεειδοποιήσεων στο e-Banking, ώστε να ενημερώνεστε μέσω μηνύματος SMS ή μέσω e-mail για τις δραστηριότητες
των λογαριασμών σας.
Να ελέγχετε με προσοχή την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνετε μαζί με τον κωδικό μίας χρήσης (OTP) για την έγκριση των συναλλαγών. Αν παρατηρήσετε κάτι
ύποπτο στην περιγραφή επικοινωνήστε αμέσως με την Τράπεζα.
Να ενημερώνετε άμεσα την Τράπεζα (Europhone 210-9555000) καθώς και τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές σε περίπτωση που έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την
έγκρισή σας ή δεν έχουν πραγματοποιηθεί από εσάς.


(20/01/2022 ώρα 10:00πμ)

Ενημέρωση Τράπεζας Πειραιώς

Προστατεύουμε πάντα τα προσωπικά μας δεδομένα, όπως το username και password στη winbank και το PIN των καρτών μας.
Είναι στοιχεία αυστηρά προσωπικά και δεν πρέπει να τα αποκαλύπτουμε σε κανέναν.

Πώς μπορούμε να προστατευτούμε :

  • Δημιουργούμε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, που τους αλλάζουμε συχνά, συνδυάζοντας γράμματα με αριθμούς και σύμβολα με περισσότερους από 8 χαρακτήρες.
  • Αποφεύγουμε το προφανές: Δεν χρησιμοποιούμε «εύκολα» passwords όπως «123456» ή τη λέξη «password» κοκ.
  • Δεν χρησιμοποιούμε τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε όλους τους λογαριασμούς μας.
  • Ενεργοποιούμε, όπου είναι δυνατόν, την επαλήθευση των δύο παραγόντων (two factor authentication).

Προστατεύουμε τους κωδικούς μας

Ακολουθούμε 5 απλές συμβουλές για τους κωδικούς της ηλεκτρονικής μας τραπεζικής.

1. Οι κωδικοί μας θα πρέπει να είναι μυστικοί και σύνθετοι, ώστε να μην είναι δυνατή η υποκλοπή τους.

2. Τους φυλάμε σε διαφορετικό μέρος από τον κωδικό συνδρομητή.

3. Αλλάζουμε τους κωδικούς μας συχνά.

4. Δεν τους αποκαλύπτουμε σε τρίτους.

5. Σε περίπτωση που υποπτευθούμε κλοπή ή υποκλοπή των κωδικών μας θα πρέπει να ειδοποιήσουμε αμέσως την Υπηρεσία Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της
Τράπεζας στο 210-3288000.

Για τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές ακολουθούμε απλές, αλλά βασικές συμβουλές.